46.lv
Ceturdiena, 2025. g. 24. aprīlis 46.lv на Twitter 46.lv на Facebook
Vārda diena: Nameda, Ritvaldis, Visvaldis/ Антип, Григорий, Яков
lat.46.lv/ru/ » RĒZEKNES ZIŅAS

Jauno autobusu iepirkums: ievērotas visas nianses

Фото: Facebook
Laikraksts „Rēzeknes Vēstnesis”  jau vēstīja, ka izsludināts iepirkums 25 dīzeļautobusu ar automātisko ātrumkārbu iegādei (22 „midi” klases un trīs 12 metrus garu autobusu) SIA „Rēzeknes Satiksme” vajadzībām.
Izvēlei par labu automātiskajām ātrumkārbām ir iemesli. Tas ir labākais variants darbam pilsētas maršrutos. Pirmkārt, tās nodrošina zināmu ērtību autobusu vadītājiem, kuri visu dienu pavada pie stūres, otrkārt, šādos autobusos pasažieri var justies droši – ar atvērtām durvīm pat „drive” režīmā autobusa kustība nav iespējama. Visbeidzot – 99 procenti pilsētas pasažieru pārvadātāju izmanto transportu ar automātiskajām ātrumkārbām. 
Lai izstrādātu autobusu iepirkuma detalizētu tehnisko specifikāciju un saprastu, kas tieši mums nepieciešams, bija jāiepazīstas ar dažādu autobusu ražotāju pieredzi.
 
Stāsta SIA „Rēzeknes Satiksme” vadītājs Jevgēnijs Koršenkovs:
 
– Transportlīdzekļu nomaiņas uzdevums mums bija aktuāls jau 2012. gadā. Tobrīd nomātā tehnika nebija jauna, un mēs plānojām to izmantot ne ilgāk kā piecus gadus. Tāpēc visu šo laiku apmeklējām dažādu zīmolu autobusu ražotājuzņēmumus, pētījām to iespējas, interesējāmies par visām tehniskās apkalpošanas un ekspluatācijas niansēm. Pievērsām uzmanību visiem ražošanas posmiem – no caurules griešanas līdz autobusa noiešanai no konveijera.
 
Pirmā rūpnīca, ko apmeklējām, bija „Ikarus” (Ungārija). Kādreiz vērienīgās ražotnes vietā palikuši vairāki mazi uzņēmumi, kas ražo S-91 „midi” klases autobusus un 12 metrus garus „NABI” autobusus. Ļoti iespaidoja Minskas autorūpnīcas ražošanas apjomi: galvenajā ražotnē strādā 40 000 cilvēku; noieta tirgus ir galvenokārt Baltkrievija, Krievija un Eiropa. Poļu rūpnīca „Solaris” ražo ļoti kvalitatīvus un, protams, dārgus autobusus. Mēs apmeklējām arī „IVECO” un „SOR” (Čehija), kā arī „OTOKAR” un „TEMSA” (Turcija) ražotnēs.
 
Izstrādājot iepirkuma nolikumu, mums bija svarīgi nekļūdīties. Transportlīdzekļiem, kurus vēlamies iegādāties, jākalpo vismaz 12 gadus, tāpēc iepirkuma nolikumā iekļāvām visas tehniskās nianses, sākot ar pretkorozijas apstrādi, bremžu sistēmu un izpūtējiem, beidzot ar sēdvietu polsterējumu. Tāpat autobusiem jābūt aprīkotiem ar visiem jaunākajiem tehnikas sasniegumiem – GPS kontroli, videonovērošanu, bezvadu internetu; jābūt pieejamiem cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem, vāj­redzīgajiem un māmiņām ar bērnu ratiņiem. Tikpat liela nozīme ir arī adekvātām transportlīdzekļu apkalpes izmaksām.
 
Mēs izvirzām stingras prasības tehniskiem parametriem, ražotājkompānijas uzticamībai un tās finanšu rādītājiem. Tajā pašā laikā centāmies izstrādāt iepirkuma nolikumu, kas neierobežotu noteiktu uzņēmumu iespējas piedalīties konkursā.
 
Nomātās tehnikas nomaiņa un jauno autobusu tehniskā apkalpe tiks īstenota esošā budžeta ietvaros, izmantojot līzingu vai citu finanšu pakalpojumu. 
 
Iepirkuma noslēgumā (2016. gada janvārī) plānojam izsludināt konkursu pilsētas autobusu krāsu risinājumam.
 
lat.46.lv  
 

Profesiju aprakstu katalogs
Amatu aprakstu paraugi


Powered by "Esteriol Design Studio"